Zmniejszanie różnic między nauką o danych a biznesem

Nie ma co do tego wątpliwości: sposób prowadzenia działalności gospodarczej, sprzedaży, promocji, strategii i rozwoju w dzisiejszej gospodarce jest oparty na danych. Każda organizacja, od małych firm rozpoczynających działalność po międzynarodowe korporacje, korzysta z pomocy naukowców i ekspertów zajmujących się danymi, aby wykorzystać potencjał informacji.

Znaczenie danych stało się jeszcze bardziej widoczne wraz z pojawieniem się bigdata.

Big data to termin ukuty przez informatyka z Uniwersytetu Pensylwanii w 1990 roku. Oznacza on zbiór danych tak ogromny, że nie można go przetworzyć za pomocą znanego nam do tej pory oprogramowania statystycznego.

Obecnie każda firma, która nie zatrudnia analityków i ekspertów ds. big danych, będzie o tysiąc kroków za firmami, które zatrudnia. Bez wykorzystania tego ogromnego zasobu informacji praktycznie niemożliwe jest niemożliwe jest odniesienie sukcesu i rozwój na naszym szybko zmieniającym się rynku.

Ale co to oznacza dla sposobu, w jaki wykorzystania danych w codziennej pracy? W jaki sposób szybki rozwój w dziedzinie danych pogłębiają przepaść między biznesem a nauką?

Ogólnie rzecz biorąc, nastąpił ogromny rozdźwięk między działów analizy danych i innych działów biznesowych firmy. Podczas gdy wcześniej osoby niebędące ekspertami miały ogólne pojęcie o tym, co to wszystko znaczy i jak się danymi, teraz wszystko to jest w rękach naukowców, a to absolutnie nie jest przyjazne dla laików.

Aby zlikwidować tę lukę, naukowcy muszą skupić się na rozwijaniu określonego zestawu umiejętności i atutów, które pozwolą im przedstawić wyniki swojej pracy kolegom z branży. Jeśli między nimi istnieje luka komunikacyjna, może to mieć znaczący i zauważalny wpływ na działalność firmy.

W tym przeglądzie przedstawimy niektóre z najlepszych strategii, które naukowcy zajmujący się danymi mogą wykorzystać do przedstawienia naukowych, które posiadają, w sposób przyjazny dla biznesu.

  • Używanie diagramów, wykresów i wizualizacji

Wizualne reprezentacje danych istnieją są obecne w biznesie od samego początku. Można sięgnąć pamięcią do programów telewizyjnych z lat 70. i zobaczyć ludzi na spotkaniach wskazujących na wykresy i diagramy. Jest to zresztą zresztą powszechne wyobrażenie naukowca zajmującego się danymi.

Jak dobrze wiecie, zanim te diagramy zostaną faktycznie stworzone i zaprezentowane, za kulisami dzieje się o wiele więcej. Powodem, dla którego to ogólne skojarzenie z prezentacją danych jest fakt, że jest to najczęściej używany łącznik między naukowcami zajmującymi się danymi a ludźmi biznesu.

Wizualizacje mają cudowną zdolność do przedstawiania bardzo skomplikowanych koncepcji i wyników w bardzo prosty sposób. Jako naukowiec zajmujący się jako naukowiec zajmujący się danymi będziesz musiał nauczyć się korzystać z tych wizualizacji dla swoich kolegów na na tym samym poziomie, na jakim Ty przeprowadzasz analizę danych.

  • Znalezienie wspólnego języka

Jak każda inna dziedzina, data science ma swój własny żargon i terminologię, które są zrozumiałe dla osób biegłych w tej dziedzinie.

To, co może być codziennym terminem w Twoim życiu zawodowym może być pojęciem, o którym ktoś słyszy po raz pierwszy w życiu. To często zdarza się, gdy jesteś naukowcem zajmującym się danymi i prezentujesz je menedżerom sprzedaży lub kierownikom projektów. lub kierownikom projektów.

Oczywiście, nie oznacza to, że inni biznesowi są niedoinformowani lub niewykształceni: po prostu mają specjalistyczne umiejętności, które nie wymagają od nich po prostu posiadają specjalistyczne umiejętności, które nie wymagają od nich zaawansowanej wiedzy na temat danych. To samo w drugą stronę: prawdopodobnie nie masz pojęcia o niektórych terminach, których na co dzień używa zespół IT. Zespół IT używa ich na co dzień.

Pierwszym krokiem w budowaniu pomostu między pracą a biznesem jest znalezienie wspólnego języka, który wszyscy rozumieją. Używaj słów i zwrotów, które dokładnie opisują to, co chcesz wyrazić, ale ale które są całkowicie zrozumiałe dla każdego członka zespołu.

Za każdym razem, gdy przedstawiasz złożoną koncepcję danych w biznesie, pamiętaj, aby krótko wyjaśnić, co one oznaczają. Na stronie Oczywiście problem polega na tym, że te koncepcje są dla Ciebie tak powszechne dzięki wieloletniemu doświadczeniu, że możesz zapomnieć, że nie wszyscy rozumieją, czym są underliers są.

  • Upraszczaj, upraszczaj, upraszczaj

Głównym winowajcą przepaści między danymi a biznesem jest złożoność. Faktem jest, że dane, którymi zarządzają naukowcy są różnorodne i skomplikowane, podobnie jak procesy ich analizy. Nie oznacza to jednak, że trzeba je w ten sposób przedstawiać ludziom biznesu.

Nie jest również wskazane, aby obierać skrajną drogę do nadmiernego upraszczania: nadal chcesz, aby Twoje spostrzeżenia były wartościowe i i istotne, ale trzeba znaleźć sposób, aby uczynić je na tyle prostymi, by każdy mógł je zrozumieć. mógł je zrozumieć.

Kiedy patrzysz na popularne statystyki i popularnym statystykom i faktom liczbowym pochodzącym z odkryć naukowych, można zauważyć, że są one przedstawiane w sposób "68% ludzi twierdzi, że woli produkt X od produktu Y". Ten tego typu wniosek jest prosty i jasny. Nie zawiera zbędnych informacji o tym, jak uzyskano dane, jak wyglądał proces badania i analizy oraz które ankiety zostały odrzucone. Jeśli ktoś chciałby zagłębić się w szczegóły, może zapoznać się z całym raportem.

To samo dotyczy prezentacji danych. Choć powinny być one uproszczone, zawsze należy zachować szczegółowe tło dla wszystkich, którzy chcą dowiedzieć się więcej.

  • Przedstawiaj tylko najważniejsze wnioski

Gdy przeprowadzisz dokładne badania i analizy, uzyskasz mnóstwo informacji i wniosków. Twoim zadaniem jako naukowca zajmującego się danymi jest nie tylko ich interpretacja, ale również określenie priorytetów, które z nich będą najważniejsze dla najważniejsze dla Twoich partnerów biznesowych.

Jest to bardzo ważna umiejętność wyodrębniania najważniejszych danych. Nie obawiaj się, że ważne informacje zostaną utracone w tym procesie - mówimy tu tylko o prezentowaniu ich kolegom biznesowym. Nadal będziesz mieć do dyspozycji swój kompletny raport ze wszystkimi wynikami.

Ale kiedy prezentujesz raport komuś, kto która nie ma umiejętności identyfikowania najważniejszych wniosków, można ją zmylić i sprawić, że i sprawić, że raport będzie dużo bardziej skomplikowany, niż powinien być.

Weźmy poprzedni przykład: dowiedziałeś się, że się, że 68% osób woli X od Y. Teraz, w analizach cząstkowych tego tego badania odkryłeś całą masę różnych rzeczy: preferencje dotyczące płci, wieku, lokalizacji itp. Zgodnie z celami Twojej firmy, musisz wiedzieć które z nich są rzeczywiście najważniejsze.

  • Przedstawiaj informacje w sposób jasny i zwięzły: Informacje, przyczyny, konsekwencje

Aby prezentacja danych była Aby prezentacja danych była łatwo przyswajalna, musi być uporządkowana w sposób logiczny i przyczynowo-skutkowy. Na stronie danych dotyczących zdarzeń, należy pokazać, co je spowodowało i jakie były jakie były konsekwencje zmian, na przykład w zachowaniu klientów.

Doskonałym sposobem na wizualizację tego jest tworzenie infografiki, które wykorzystują ikony i ilustracje, aby pokazać, dlaczego, kiedy i jak coś się wydarzyło. W ten sposób można pogłębić prezentację nie tylko poprzez nie tylko przedstawiając fakty, ale także je interpretując.

Trzeba też znaleźć równowagę między zbyt skąpym podawaniem informacji a zbyt szerokim ich podawaniem. Aby przekonać się, czy podążasz we właściwym kierunku, spróbuj przeprowadzić próbną prezentację biznesową z udziałem kilku kolegów spoza działu danych.

  • Rozwijaj umiejętności prezentacyjne

Myślałeś, że jako naukowiec zajmujący się danymi będziesz pracował wyłącznie z danymi, liczbami i figurami? Cóż, pomyśl jeszcze raz. Bardziej częściej to właśnie Ty będziesz prezentować wyniki badań kierownictwu lub innym zaangażowanym działom.

Ludzie zazwyczaj zakładają, że świetne komunikacyjne i umiejętności prezentacji to coś, z czym się człowiek rodzi, ale to nie może być bardziej od prawdy. Umiejętności prezentacji można i należy doskonalić, zwłaszcza zwłaszcza gdy jesteś naukowcem zajmującym się danymi, który próbuje dotrzeć do ludzi biznesu.

Oto kilka najważniejszych wskazówek, jak poprawić swoje umiejętności prezentacyjne do celów biznesowych:

  • Walka z tremą i zdenerwowaniem - dla większości ludzi problem z prezentacją wiąże się z tremą. tremą. Jeśli Ty również masz ten lęk (który jest bardzo powszechny i stanowi jeden z najczęstszych ludzkich lęków), możesz wykonać określone ćwiczenia, które pomogą ci zmniejszyć swój lęk.
  • Przygotowanie jest kluczem - to jest również związane z aspektem nerwowości: im lepiej jesteś przygotowany, tym tym bardziej pewny siebie, co oznacza również, że będziesz odczuwać mniej mniej lęku i tremy. Przygotowania do prezentacji należy rozpocząć jak najwcześniej i dążyć do absolutnej gotowości do każdej prezentacji.
  • Zapiszto - wielu osobom Wiele osób uważa, że pomocne jest zapisanie tego, co ostatecznie przedstawi na spotkaniu lub lub wydarzeniu. Może to być zarówno wstępny szkic punktowy, jak i przemówienie słowo po słowie, w zależności od tego, jak w zależności od tego, jak dobrze czujesz się w improwizacji.
  • Wykorzystaj sztuczki prezentacyjne - jeśli przyjrzysz się głównym mówcom, zauważysz pewne wspólne cechy w ich zachowaniu i postawie. w ich zachowaniu i postawie. Jedną wspólną cechą jest to, że jest to, że emanują pewnością siebie. Osiągają to poprzez bezpośredni kontakt wzrokowy z bezpośredni kontakt wzrokowy z publicznością, zdecydowaną, pewną postawę i umiarkowanie donośny ton głosu.
  • Skorzystaj z pomocy technologii

Na szczęście istnieje wiele narzędzi i aplikacji, które pomogą Ci wypełnić lukę między nauką a technologią w biznesie. Oto kilka najlepszych z nich:

  • Venngage - ta usługa wizualizacji pomoże Ci stworzyć dowolny diagram, wykres, infografikę lub inny rodzaj wizualizacji, który może być potrzebny do Twojego raportu z danymi.
  • Prezi - aby prezentacje były bardziej dynamiczne, unikalne i angażujące, można skorzystać z Prezi, aby odetchnąć od tych wszystkich ogólnych prezentacji PowerPointa
  • Coursera - w serwisie Coursera można znaleźć wiele kursów i zajęć dotyczących rozwijania umiejętności prezentacji, mówienia w sposób bardziej przejrzysty i zwięzły, prezentowania danych innym osobom i wiele innych. Wystarczy skorzystać z wyszukiwarki na stronie, aby znaleźć interesujące nas tematy.
  • BIRT - narzędzie do tworzenia wizualizacji danych; obsługuje integracje z aplikacjami internetowymi
  • Google Charts - wykorzystaj możliwości narzędzi analitycznych i wizualizacyjnych Google i prezentuj swoje dane w czasie rzeczywistym, dzieląc się nimi z członkami zespołu.

Aplikacje i narzędzia online mogą również pomóc w zidentyfikować, co może zainteresować Twoich partnerów biznesowych. danych. Można również czytać blogi, fora i strony internetowe związane z daną branżą, aby zorientować się, jakie metryki są najważniejsze i na czym należy się na których należy się skupić podczas wymiany informacji z działem biznesowym.

Wnioski

W ciągle zmieniającym się, szybko rozwijającym się świecie biznesu ważne jest, aby znaleźć sposób na zbliżenie go do nauki i technologii. technologią. Takie połączenie może przynieść owoce w postaci lepszej kultury kultury organizacyjnej, komunikacji, sprzedaży i zysków.

Jako data scientist nie wystarczy być ekspertem w swojej dziedzinie, ale trzeba również w swojej dziedzinie, ale musisz również pracować nad swoimi umiejętnościami miękkimi, aby przedstawić te pomysły kolegom z branży.

Bio

Dorian Martin jest blogerem i marketerem w TrustMyPaper. Pasjonuje się wszystkim, co dotyczy sfery cyfrowej, i z zapałem śledzi wszelkie nowinki technologiczne. Poza tworzeniem treści dla platform pisarskich Dorian prowadzi również swój własny blog.

Kategorie: Fundusze europejskie,