Kluczowy czynnik decydujący o sukcesie startupu: Lokalizacja

Lokalizacja jest kluczem do sukcesu firmy rozpoczynającej działalność. Jest to zasada, o której musi pamiętać każdy nowy przedsiębiorca lub właściciel startupu. Ze względu na fakt, że żyjemy w erze informacji, większość ludzi nie przywiązuje już tak dużej wagi do lokalizacji. Panuje powszechne przekonanie, że każdy może komunikować się z każdym i robić wszystko, jeśli tylko ma dostęp do Internetu.

Startupy potrzebują fizycznej interakcji

Choć w wielu przypadkach może to być prawda, nie dotyczy to każdej interakcji społecznej czy biznesowej. A już na pewno nie dotyczy to firm rozpoczynających działalność lub wszystkich rodzajów firm. Lokalizacja firmy może mieć wpływ na poziom jej sukcesu lub porażki.

Powodem, dla którego lokalizacja ma znaczenie, są sami ludzie. Ludzi, którzy mogą zapewnić firmie zasoby. Zasoby takie jak kapitał ludzki, przychody, talent i wiele innych. A jedynymi osobami, które mogą je zaoferować firmie, są prawdziwi ludzie. A nie nazwiska i obrazki na ekranie.

Buduj swoje profesjonalne relacje

Kluczową rolę odgrywa budowanie i utrzymywanie relacji z klientami, dostawcami, pracownikami i w zasadzie z każdym, kto może mieć wpływ na Twoją firmę. Aby to osiągnąć, musisz spotykać się z ludźmi osobiście, raz za razem. Dlatego nie ma wątpliwości, że lokalizacja jest kluczowym czynnikiem dla każdego startupu.

Wybór lokalizacji zależy od wielu czynników. Musisz być blisko swoich klientów i daleko od konkurencji. Poniżej przedstawiamy pewne kryteria, które pomogą Ci wybrać odpowiednią lokalizację dla Twojego startupu.

Wybierz lokalizację w pobliżu firm będących filarami

Choć odsuwanie się od konkurencji jest zalecane, ulokowanie firmy w pobliżu głównych firm będących filarami w danej branży może przynieść jej wiele korzyści. Zasoby kapitału ludzkiego są tam zwykle znacznie większe, a Ty będziesz mieć wiele możliwości wyboru przy zatrudnianiu pracowników.

Wybierz lokalizację w pobliżu preferencji kapitału ludzkiego

Ludzie niechętnie gromadzą się w miejscach, które są oparte na ich osobistych preferencjach i wiedzy zawodowej. Zlokalizowanie firmy w miejscu preferowanym przez docelowy kapitał ludzki przysłuży się Twojemu przedsiębiorstwu i przyniesie o wiele większe zyski.

Wybierz lokalizację w pobliżu uniwersytetów i fundacji edukacyjnych

Firmy rozpoczynające działalność zawsze poszukują nowych talentów i pomysłów. Uniwersytety i fundacje dysponują największą pulą ludzi z talentem i pomysłami. Lokalizacja firmy w pobliżu uniwersytetu z pewnością zapewni Ci możliwość wyboru utalentowanych ludzi ze świetnymi pomysłami, którzy przyniosą zyski Twojemu startupowi.

Wybierz lokalizację, w której poszukiwane są Twoje usługi

Startup rodzi się z pomysłu. A pomysły są potrzebne przy każdej okazji. Twój startup może pomóc wielu ludziom na tak wiele różnych sposobów. Wiesz już, co oferuje Twój startup. Znajdź miejsca, w których Twoje usługi są potrzebne i umieść tam swój startup. Wkrótce Twoja firma zacznie się rozwijać i przekształci się w coś znacznie większego i bardziej dochodowego.

Kryteria wymienione powyżej to najczęściej stosowane kryteria, które pomogą Ci wybrać odpowiednią lokalizację dla Twojego startupu. Możesz dodać własne kryteria, aby znaleźć lokalizację cieszącą się autorytetem, dobrobytem i zyskiem. Pamiętaj, że spotkania twarzą w twarzz ludźmi zaprowadzą Twój startup na długą drogę, a im lepsza lokalizacja, tym łatwiejszy dostęp do ludzi.

Kategorie: Fundusze europejskie,